سئو چيست و چه كاربردي دارد؟

سئو كمك ميكند تا در بهترين جايگاه در نتايج جستجو قرار بگيرد و به با گذر زمان به رتبه ها بالاتر هم برسيد. حال كه با مزيت سئو كردن سايت آشنا شديد بهتر است كه پيش زمينه هم از تعريف سئو داشته باشيد كه در ادامه برايتان شرح مي دهيم.

سئو چيست و چه كاربردي دارد ؟ درست در همين لحظه كه وارد اين صفحه شديد در اولين پله و مرحله يادگيري سئو ايستاده‌ايد. جايي كه لازم نيست هيچ پيش‌زمينه و دانش قبلي در مورد  تعريف سئو داشته باشيد. بديهي‌ترين و اساسي‌ترين نياز بعد از گذراندن آموزش‌هاي راه‌اندازي كسب‌وكار آنلاين و ايجاد وب‌سايت تجاري، آشنايي با اصول سئو (به انگليسي: SEO و مختصر Search Engine Optimization) است.

رابطه موتورهاي جستوگر و سئو چيست؟

موتورهاي سرچ يا همان جستجوگر ربات هايي دارند كه به كمك آنها صفحات وب را آناليز و بررسي مي كنند و مطالب صفحات سايت را دسته بندي و در پايگاه داده هاي خود ذخيره مي كنند.

هنگامي كه كاربران عبارت هايي را جستجو مي كنند؛ موتورهاي جستجوگر با جستجوي خود سعي مي كنند تا بهترين نتايج را نشان دهند.

حالا وقت آن است كه بدانيد ارتباط سئو و موتورهاي جستجوگر چيست؟

آنها به كمك يكسري الگوريتم ها و دستورالعمل هاي ويژه، سعي مي كنند تا نتايج را به گونه اي الويت بندي كنند كه كاربر بتواند مرتبط ترين جستجو را مشاهده كند.

ترتيب نمايش نتايج به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد. هدف سئو سايت، آشنايي و شناخت چنين الگوريتم هايي است كه توسط آنها مي توان رتبه بندي را بهبود داد و به جايگاه هاي برتر در نتايج رسيد.

اهميت سئو چيست؟

تا اينجا به طور كامل در رابطه با اينكه سئو چيست و چه كاربردي دارد با شما صحبت كرديم؛ شايد اين سوال براي شما پيش بيايد كه اهميت سئو در چيست و چرا بايد براي سايت به دنبال سئو باشيم؟

بهتر است براي پاسخ به اين سوال يك نگاه دو جانبه داشته باشيم:

بيشتر افراد وقتي قصد خريد محصولي را دارند و يا مي خواهند درمورد يك موضوع خاص اطلاعاتي كسب كنند به سراغ اينترنت مي روند و با سرچ كردن يكسري از كلمات به خواسته خود مي رسند.

سئو و بهينه سازي سايت باعث ميشود تا سايت شما در نتايج چنين جستجوهايي ظاهر شود و بتوانيد بازديد و ترافيك بالايي را جذب كند.

مورد دوم اينكه موتورهاي سرچ، همان نتيجه اي را به كاربر نشان مي دهد كه در جستجوي آن مي باشد؛ پس اگر كاربري وارد سايت شما شد، به اين معني است كه به دنبال محصولات و خدمات شماست و او يك كاربرد هدفمند است و تبديل شدن او به مشتري كار چندان سخت و پيچيده اي نيست!

مزاياي سئو :

  • ديده شدن در نتايج جستجو
  • بالا بردن رتبه سايت
  • افزايش بازديد و فروش
  • آسان ترين و ارزان ترين روش تبليغاتي
  • كمك به برندينگ سايت

آشنايي با مهم ترين مراحل سئو سايت :

سئو و بهينه سازي سايت يك فرآيند زمانبري است كه نياز به يادگيري اصول سئو و يكسري ترفندها و تكنيك هايي دارد كه با الگوريتم هاي گوگل سازگاري دارد. براي كسب جايگاه بهتر در گوگل نياز است تا درمورد سئو تكنيكال، سئو داخلي، سئو خارجي، سئو كلاه سفيد، سئو كلاه سياه،  لينك سازي هدفمند، بازاريابي محتوايي، تحليل و بررسي سايت هاي رقبا، بهينه سازي سرعت و ... اطلاعات كاملي داشته باشيد و در زمان مناسب از بهترين استراتژي سئو براي بهينه كردن سايت استفاده كنيد.

نكته مهم در رابطه با سئو :

مهم ترين نكته اي كه بايد براي سئو سايت در نظر داشته باشيد اين است كه از هر كدام اصول و قوانين سئو درست و به موقع استفاده كنيد؛ زيرا دور زدن اصول سئو عواقب ناخوشايندي به همراه دارد.

چكيده مطلب :

امروز كاربرد سئو چنان مشهود شده است كه قابل چشم پوشي نيست و مي توان فرآيند بهينه سازي را براي هر سايتي در هر حوزه اي اعمال كرد اما اگر مي خواهيد seo سايت خود را شروع كنيد، بايد به دنبال بهترين شركت سئو باشيد. ميموس (www.mimos.ir) يكي از معتبرترين سايت هايي است كه با ارائه بهترين خدمات سئو توانسته است سايت هاي بسياري را به اولين نتايج جستجو برساند و رضايت كافرمايان بسياري را در اين زمينه بدست آورد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.